сабота, 23 јуни 2007

И ВРХОВИСТИТЕ СЕ БОРЕЛЕ ЗА СЛАВАТА НА АНТИЧКА МАКЕДОНИЈА

  • За античка Македонија, освен Прличев, интерес пројавувале и Димитар Миладинов, Марко Цепенков, Исаија Мажовски и други наши преродбеници од 19. век!
  • Античко-македонската свест била присутна и за време на Горноџумајското врховистичко востание, а и во Илинденското востание!

 

Продолжуваме со декларирањето на нашите предци од 19. и почетокот на 20. век како директни потомци на античките Македонци. Во еден од претходните броеви ја цитиравме изјавата на Глигор Прличев што ја дал во 1885 година во Солун, по повод 1000-годишнината од смртта на свети Методиј, во која тој, како деца на Македонија кои ќе го прославуваат македонското име ги споменува Александар Македонски и светите Кирил и Методија.
Овде ќе ги спомнеме и браќата Миладиновци. И покрај влијанијата на едностраните грчка и бугарска пропаганда, под кои тие биле попаднати во тие бурни времиња на национално себенаоѓање, малку е познато дека Димитар Миладинов покажувал голем интерес кон историјата на античките Македонци. За една негова полемика со еден Грк, сведочи лично Рајко Жинзифов, кој во врска со ова запишал:
Пред доказите на Миладинов, Гркот замолча. Тој му зборуваше на Гркот не само за денешните Македонци, туку и за древните Македонци на Филип и Александар...
Во една статија објавена во весникот Македонија, кој тогаш излегувал во Русе, Бугарија, 1888 година, од автор кој се потпишал само со иницијалите К.Г., дословно пишува:
Нашата татковина Македонија си има историја за своето минато, каде што се гледа нејзината моќ, величина, како и нејзиното политичко потчинување под власта на тогаш моќната Турска империја.... Денес, секој Македонец, кога го спомнува Александар Македонски, вели: Ние сме го имале цар Александар Велики. Со тие зборови тој си припомнува за блескавиот период и величието на Македонската држава. Александар Македонски стои пред лицето на секој Македонец како национална гордост!
СПОРЕД МАЖОВСКИ - АТНИЧКИТЕ МАКЕДОНЦИ БИЛЕ СЛОВЕНИ!
За големиот македонски преродбеник Исаија Мажовски античките Македонци и Словените претставувале потполно ист поим. Еве што, помеѓу другото, изјавил во неговиот говор одржан на бродот Рицар, за време на пловидбата по Дњепар, Русија, во 1888 година:
Многу почитувани господа, македонскиот народ е словенски народ од пред 2600 години, кој бил доведен во Македонија од царот Каран, кој, исто како Филип и Александар, бил чист Словен...
Неколку години по говорот што го одржал Мажовски, Ѓорѓи Пулевски во 1892 година ја објавил својата Славјаномакедонска општа историја во која за Македонците запишал:
Македонците се староседелци на полуостровот. Тие го пречекале доселувањето и на Бугарите и на Грците и на Србите.
За интересот што го покажувале лозарите кон античко-македонското наследство исто така пишувавме. Овде само ќе потсетиме дека лозарите во бугарскиот печат биле обвинети дека бараат обновување на античка Македонија со засебна македонска нација и јазик, поради што и биле таму прогонувани. Да потсетиме и дека со лозарите тогаш соработувале Гоце Делчев, Даме Груев, Петар Поп Арсов и други подоцнежни истакнати македонски револуционери, кои, според тогашниот бугарски печат, барале реставрација на античка Македонија.
Античко-македонската традиција не го заобиколила ни Марко Цепенков, кој во една сопствена творба од 1899 година запишал:
Помислете Вие, мили чеда:
за велика цара Александра
што се слави и до ден денеска!
Рускиот славист (инаку роден Бугарин) Петар Драганов, во 1900 година во врска со древната македонска историја го изјавил следното:
Дали Русите треба да се радуваат или да жалат во врска со тоа што во Македонија го издигнува својот глас тамошното староседелско население што си се нарекува себе си со старинското име Македонци? Според нашето лично мислење праведно би било барем морално да се поддржи ова многубројно племе што зборува на посебно словенско наречје и си има своја стара историја, не помалку интересна од историјата на Бугарите и на Србите...
 
ДУШАТА НА АЛЕКСАНДАР МАКЕДОНСКИ ГИ БЛАГОСЛОВУВА ВРХОВИСТИТЕ!
Чувството на етничка припадност на античките Македонци како наследувано од нашите предци, не ги запоставило ниту Македонците од бурниот почеток на 20. век, а овде секако се и странските сведоштва во врска со ова. Така, на пример, малку е познато дека во досега неправилно сатанизираното таканаречено Горноџумајско врховистичко востание, воено-оперативниот водач на ова востание, полковникот на бугарската војска Атанас Јанков (инаку етнички Македонец), непоколебливо се сметал за директен потомок на античките Македонци. Пред самиот почеток на Горноџумајското востание, тој до востаниците го упатил прогласот што веќе го објавивме во еден од броевите на Македонско Сонце, во кој проглас, тој ги повикува востаниците да се сетат на светскиот победител Александар Македонски, потоа на царот Самоил и на Марко Крале, бидејќи во сите нив течела македонска крв, а нивните души од небесата го благословувале нивното дело за ослободување на Македонија.
Овој патриотски повик уште тогаш бил пренесен во сите позначајни европски весници, а поради фактот што по овој повик востанатите Македонци (т. н. врховисти) масовно се впуштиле во борба против Турците, јасно е дека и тие во целост се согласувале со неговата содржина. Жално е, меѓутоа, што во македонската бившорежимска црно-бела историографија неправедно беше запоставувано ова востание (барем од аспект на неговиот национален карактер), а овој повик речиси ниту не се споменуваше. Овој повик претставува и жешка шлаканица за денешните великобугарски шовинисти и слуги на големобугарската пропаганда, бидејќи истиот е даден токму од страна на врховист! Инаку, по востанието полковник Атанас Јанков во едно интервју, исто така од 1902 година, повторно децидно изјавува дека тој е Македонец, а не Бугарин, а подоцна учествува и во Илинденското востание.
Малку е познато дека античко-македонската етничка свест кај нашиот народ дошла до израз дури и во периодот на Илинденското востание, наспроти силното влијание на Егзархијата. Така на пример, во една непотпишана статија од весникот Автономна Македонија, објавена во екот на Илинденското востание во август 1903 година, пишува дека Александар Македонски своевремено ги благословил Словените:
Денес, кога ни се наложува да помогнеме во заштитата на угнетените Македонци, ние треба од с# срце тоа да го сториме... Уште Александар Велики, тој цар на вселената, има посведочено за добродетелствата на словенското племе, кога изјавил дека Словените носат херојски срца и поради тоа заслужуваат да го носат големото име Словени. Пред да умре, овој наш голем завештател, изјавил дека го проколнува секого што ќе ги злоставува Словените... Сега, ако Македонците не се во состојба сами да го спречат нивното истребување и да си ја подобрат својата состојба, тогаш Бугарите, Србите, Црногорците и другите Словени се должни да им притекнат на помош на своите браќа по крв и вера.
Авторот Петар Загоров, во екот на Илинденското востание во септември 1903 година во в. Автономна Македонија ја објавил песната Таму, во која, помеѓу другото, напишал:
Таму кај Пинд и Шар, кај Струма и Вардар,
каде с# е покриено со длабоки рани,
достојни потомци на Велики Александар,
херојски се борат со вековни тирани.
МАКЕДОНЦИТЕ - СТАРОСЕДЕЛЦИ НА БАЛКАНОТ
Конечно, во длабината на својата душа античко-македонската свест или традиција ја носел и големиот Димитрија Чуповски и не случајно на македонското знаме, што тој и неговите истомисленици го изработиле во Русија (1913 или 1914 година), било застапено Сонцето и коњот на Александар Македонски, Букефал. Исто така, неразделен предмет од кој Чуповски никогаш не се делел, била сребрената монета од времето на Александар Македонски, што Чуповски ја имал закачено на синџирчето од својот часовник. Освен тоа Чуповски бил и голем почитувач на делото на стариот војвода и македонски национален деец Ѓорѓи Пулевски.
Братот на Димитрија Чуповски, Никола Д. Чупаров, пак, непосредно пред својата смрт во 1924 година, пишувајќи за Мијаците и за Брсјаците (Брзаците), запишал:
Според книгата на Ѓорѓи Пулевски (родум од Галичник) Мијаците биле гвардејци на Александар Македонски... Брзаците, пак (Брсјаците, з. м.) биле брзата армија на Александар Македонски...
Во една стара албанско-латинска историја, која му била покажана на македонскиот преродбеник Исаија Мажовски, за време на неговиот престој во Тирана (Албанија) и кој она што таму го прочитал, го пренел во својата книга Спомени (објавена во Софија, 1922 година) исто така пишувало за античките Македонци како за директни крвни предци на денешните Македонци. Додека шехот читал од книгата (првиот пасус од подолниот цитат), освен Мажовски, на читањето бил присутен и Гани-беј Топтани, кој подоцна го прашал шехот за староста на Македонците. Еве што во врска со сето ова запишал Мажовски:
Кога се појавил славниот македоно-словенски цар Александар, албанскиот крал Карел ги испратил своите два капетани да го пресретнат. Тие му се претставиле на големиот словенски цар Александар со зборовите: ,,Добро ни дојдовте, цару Александар!,,
Откако го прочита ова, Гани-беј го запраша шехот:,, Кој народ најпрво ги има населено бреговите на Белото Море: албанскиот или словено-македонскиот?На ова прашање од бејот, шехот одговорил:,,Најпрво овде се населиле македонските словенски народи и од нивното доаѓање до денес имаат поминато цели 2600 години, а тоа е 200 години пред населувањето на албанскиот народ.
И во следниот број ќе наведеме сведоштва за прифаќање на античко-македонската свест од страна на Македонците во 20. век.

 

1 коментар:

Spartak рече...

# Пошто Администраторот не не рецка, ние да си се вратиме на темата. А ние ќе си го потсетуваме на неговите обврски.
(Spartak28 Август, 2006 - 10:08 | избриши | одговори)
#

Членовите на Врховниот комитет основан во Софија можеле да бидат само офицери родени во Македонија, за разлика од ВМРО, каде што најистакнатите членови биле егзархиски учители, но без услов да се родени во Македонија. Во вашите книги наведувате дека Врховниот комитет е бугарски, а ВМРО е македонско, во смисла на етничка различност!?
(стани28 Август, 2006 - 11:46 | избриши | одговори)
#

Спартак , пак се изложи !
Ето цитат от автобиографичната книга на Исая Радев Мажовски :
"...статирането солидарноста на великата славянска раса, а осо­бено щастливи беха представителите на тънещия и измъчван в робство български народ. След отслужването на боже­ствената служба и след тържествения молебен, неизброимото множество напусна Исакиевската съборна църква и потегли към Царскре село, за да приветствува Негово Величество Им­ператора Александра II и августейшето му семейство, от ус­тата на когото представителите на славянството беха щастли­ви да чуят следните думи:
„ Здраствуйте, господа, я рад видет вас славянских братев на родной славянской земле; над-вюс ви остантес доволнн премом, какъ здес, так и особенно в Москва. Тия царски думи предизвикаха неописуема радост всред целия славянски мир в Европа. -— (И .нека припомним при това, че тия царски знаменателни думи са били произнесе­ни от императора Александра ІІ преди десет години от руско-турската война в 1877 година, когато той не е пожалил нито себе си, нито живота на многобройните си войници, за да избави българския славянски народ от тежкото турско иго). .
Тия думи бидоха изслушани с неописуема радост от всички. приесъствуващи славянски братя и императорския царски дворец просто се бе разтреперил от гръмогласно ура! Великата славянска Русия при царуването на руския, император Александра II —Освободител на България и на другото поробено славянство, в 1854 година е била изпратила учения руски писател М. П. Погодина да споходи всички­те поробени славянски народил за да узнае от къде са ро­дом славянските просветители светите братя Кирили Методий. Този бележит руски писател Погодин посетил едно след друго Австрия, Галиция, Чехия, Славония, Далмация, Хърватско, запознал се с всичките славяни, населяващи ав­стрийската империя. След като събирал сведения през тече­ние на цели четири години от славяните, населяващи разли­чните страни, завърнал се обратно в Русия пак през Австрия като успел да се напълно увери, че двете велики славянски светила, нашите просветители светите Кирил и Методий са българи и родом от българския град в Македония Солун. Завърнал се в Русия руския учен списател Погодин се пред­ставил пред тогавашния руски канцлер княз Горчаков за да му съобщи събраните сведения относно родното место на славянските просветители и да го помоли да се застъпи за поробеното славянство. Като се, представил пред княз Горчаков, Погодин му съобщил, че благодарение на старанията си и на пътешествието си из поробените славянски страни успел положително да узнае, че светите братя Ки­рил и Методий са родени в Солун и са българи. След узнава­нето на всичко това, княз Горчаков с още по голема рев-

5

ност започнал да работи за благото на поробените славян­ски народи и за техното освобождение и в 1858 година бла­годарение на неговите старания е било основано първото славянско благотворително общество в Москва.
Тържественото отпразднуване паметта на светите равноапостоли Кирила и Методия в столицата на братска Сла­вянска Русия на 11 май 1867 година е зарадвало целото сла­вянство, и начиная от този ден паметта на двете български светила започва да се празднува тържествено из всичките поробени славянски страни. Сърбия единственна от славян­ските страни, благодарение на безразеждната си злоба и умраза към всичко българско, се отказа от тържественното празднуване паметта на славянските просветители, при вси­чко, че благодарение на паметта на тия светци много сръбски младежи и от двата пола са се издържали даром в рус­ките семинарии, духовни академии, университети и други висши училища от руските славянски благотворителни общества, открити в всичките по големи градове на братска Русия благодарение паметта на светите солунски братя Кирил и Методия. Тия славянски благотворителни общества са се заловили да събират волни пожертвувания с които да се издържат в Русия и добият образование младежи от поробе­ните славянски земи, които след завръщането си в родните си места да просвещават народа, да будят у него стремеж към свобода, към избавление от чуждо иго.. От откриването из Рум­еня на славянските благотворителни общества, или от 1858 година, тая велика братска славянска нация е започнала да работи за освобождаването на България от тежкото турско иго, а благодарение на старанията на тия славянски благотво­рителния общества е била написана в Русия Обща Славян­ска История и напечатана в град Киев 1894 година. От де­тинството си припомвам си още две старовремски песни, в които се говори за първия българо-македонски цар Каран /Кубер/ и за-царица Солуна девойка .
Още преди 60 години съм слушал тия песни. Пееше ги с звучния си и внушителен глас по свадби и по селски хора, дядо Иван Караасановски 70 годишен богат с овци и коне ста­рец от родното ми село Лазарополе, Дебърско. Първата от тая песен се пееше:

Яхнал е коня славни, цар Каран,
От далечна земя от Дония
Обиколил земя покраина
Да изберет земя да царуват

6

Обикалял девет месена,
Нигде цар земя не аресал
Цар е минал преко бели Дунав,
Цар е дошъл до белото море,
Обиколил покрай бело море и
..тук е царю земя а ресала,
Там си цар превел мили народ
и со народ своя мила майка,
От далечна земя, от Дония Цар
превел свой мил народ
И с народ своя мила майка,
Майка сина в лице цели вала,
А цар майки ржка целивал:
Добре дошла, моя стара майко,
От нашата земя, от Дония.

Според преданията и смисълта на тая старовремска песен и според свидетелствуването на албанската — латин­ска история, македонските славяни са се преселили от дале­чната московска земя, а именно от крайбрежието на реката Дон, та за това в песента тая далечна страна се нарича Дония.
Втората песен възпева царицата Солуна девойка, ко­гато тя, е заповедала да се построй калето (крепостта) на град Солун:

Почнала е Солуна девойка,
Коя била солунска царица,
Да си правит широкото кале,
Све Солуна града да соберет,
Повикала два млади майстора.
Два майстора — два млади братя
Да го правят широкото кале.
Един почнал от западна порта
Другият брат от_ източна порта,
Малки моми вода леят, вар правят,
А невести вар и камен носят, .
Стари пък баби дечица люлеят,
А майстори зидове зидат. Зидали го триесет години
И едва кога кале свършили
Двама братя тога се срещнали
Се срешнали и едва се познали
И от радост се прегърнали
Сълзи от радости поронили
Пак царица братя повика
Да направят тъмни зандани

7

И зандани братя, направили
Двама братя в зандани затворили
В зандани двама братя умрели.
След направата на солунското кале
е наречен града Солун на името на Солуна-девойка."
(стани28 Август, 2006 - 11:56 | избриши | одговори)
#

А ето и една интересна песен записана от Марко Цепенков и посветена на един от чичовците на вашата историчарска икона Блаже Ристовски :
.............................................................

"Глигоре, синко Глигоре,
Глигоре, Бог да те убие,
що голем срам ни донесе,
откога ти се посърби:
Името си го поцърни,
татка ти ти го засрами,
майка ти си я поцърни -
ти се продаде за пари,
на месец за пет минцои -
народо да го продаваш,
на сила да го посърбиш!
Синко, како не се срамиш
на старост ти да се сърбиш
и за маскара да бидиш
от народо да се делиш?
Нели сме ние Бугари
от две иляди години
се бугарски зборуваме,
никой сръбски не знаиме
и сам ти сръбски не знаиш
каков Сърбин ти ке бидиш?
Глигоре, синко Глигоре,
кешке да се потурчеше,
одощо ти се посърбе
толку жал не ке ми беше."

...................................................................
Блаже Конески е роден през 1921 г. в село Небрегово, Прилепско, в семейство Лямевци. От него са излезли неколцина платени сръбски агенти и сътрудници на турците в борбата им срещу ВМРО. Най-известният от тях в началото на века е Глигор Ляме-Соколович. В паметта на народа този Блажев чичо е останал в тая народна песен, записана от фолклориста Марко Цепенков .
(стани28 Август, 2006 - 12:06 | избриши | одговори)
#

Стани,и това е "фалсификат" или "бугарска пропаганда".Те друго незнаят.
(Филибето28 Август, 2006 - 13:28 | избриши | одговори)
#

А това какво е? http://www.promacedonia.org/hk/hk5.jpg
(Филибето28 Август, 2006 - 16:53 | избриши | одговори)
#

"А това какво е?" > “Боила жоапан теси дюгетойги, Бутаул жоапан тагроги итзиги таиси.”
Smiling
Значи потврдоглава нација од ова "модерниве" горди туркобугари, што си го заборавиле јазикот на своите славни претци, има?
(Алек III Маке…28 Август, 2006 - 17:35 | избриши | одговори)
# Ниту имало,ниту ќе има !!!
(Migmar28 Август, 2006 - 17:40 | избриши | одговори)
#

Чувај Боже од туркобулгари што гњават на "чист булгарски jазик" кој припаѓа во семејството на словенските јазици! Амин.
(Алек III Маке…28 Август, 2006 - 17:49 | избриши | одговори)
# Фиромска му работа! Како што велаат Шопите : ’Ти му оратиш, а оно си прде!’
(Trakiec28 Август, 2006 - 17:51 | избриши | одговори)
# Изгори ги Боже....Уништи ги.
(Migmar28 Август, 2006 - 17:52 | избриши | одговори)
# Брат Спартак, согласен ли си дека теба да се напушти славјанската парадигма во нашата партизанска историографија, за да може по плодоносно и аргументативно убедливо да се покаже смосвојноста на Македонскиот народ?
(Теон28 Август, 2006 - 18:00 | избриши | одговори)
# Не само парадигмата ке jа напуштите ами и земjава ваша ке jа напуштите...Вие сами рабитите за ово, а Албанците само ве помагаат! тоа што човек/односно народ сам што си направи и наjголемиот му душман не може!
(Trakiec28 Август, 2006 - 18:25 | избриши | одговори)
#

татаракиец, ти користиш википедија? Smiling
(Црнориз28 Август, 2006 - 18:30 | избриши | одговори)
# Не се секирајте вие за нас воопшто.Од такви душегрижници ни е преку глава.
(Migmar28 Август, 2006 - 18:30 | избриши | одговори)
# Ние за вас не сесекираме ич! Нас не не интересираат фиромците ! Ама неможе да не се секираме за иднината на вистинските Македонци, бидеjки неодменлив дел од Бугарското етничко тело!
(Trakiec28 Август, 2006 - 18:36 | избриши | одговори)
# Ха ха ха. До кога ќе ги раскажувате тие вицови???
(Migmar28 Август, 2006 - 18:39 | избриши | одговори)
# Идиотски татару, кој кур тебе те праша нешто? Не верувам дека си чул за историски парадигми на егзегезата, за експликативните модели во историјата, за херменевтичките стандарди на општествено-историските науки, за моделите на ретродиктивната историографија, за дедуктивноста на историолошките хипотези и слично. Имаме ние во нашата историја одредени некоректни интерполации со цел политичко и историско унифицирање на историографската основа на народите во бивша-југославија, тоа е таа славјанска парадигма која ни создава историолошки проблеми, но сами со сопствени сили и сосредоточување на Византиските извори бргу ќе се покаже дека етно-диференцијалитетот на Македонците е неспорен. Го прашувам братот Спартак за сериозна тема, а ти Волгарину степски провоцираш. Непотребно.
(Теон28 Август, 2006 - 18:44 | избриши | одговори)
# Да си ми жив и здрав !!! Само остро су кучињата татарски !!!
(Migmar28 Август, 2006 - 18:49 | избриши | одговори)
#

теон мајсторе, аплаузи и скандирање во твое име одекнуваат низ македонската блогосфера... а екот ја означува новата македонска по(ст)-вест.
(Црнориз28 Август, 2006 - 18:54 | избриши | одговори)
# Само напред,и уништи ги татарчињата !!!
(Migmar28 Август, 2006 - 18:57 | избриши | одговори)
# Теоне овоj jазик што го користиш /без првата ти реченица/ докажувааш дека фиромскиот jазик не им припага на славjанските jазици! Вистина е дека си го запишал со буквите на Блаже Конески и сличните дедуктивни олигофренативни парадигматици-креатори на опшествено-историскиот хаос! Аj , креираj, Теоне ! Нели си Господ... I doksa ton Theon olatrevon ton olon Vougarikon gion apo tin Moiseia ek tou Thraki kai tin Makedonia!Amin!
(Trakiec28 Август, 2006 - 18:58 | избриши | одговори)
#

“Боила жоапан теси дюгетойги, Бутаул жоапан тагроги итзиги таиси.” а ова е славјански јазик, така? Smiling)
татаракиец, не ми одговори, википедија користиш?
(Црнориз28 Август, 2006 - 19:03 | избриши | одговори)
# Од кај знае циганче што е википедија????
(Migmar28 Август, 2006 - 19:06 | избриши | одговори)
# ФИРОМСКАТА ИСТОРИJА КОРИСТИ "ИСТОРИСКИ" ПОДАТОЦИ И ПАМЕТНИЦИ САМО ОД ВИКИПЕДИJА! БРАВО!ВИСТИНАТА Е ВО ВИКИПЕДИJА!
(Trakiec28 Август, 2006 - 19:10 | избриши | одговори)
#

татаракиец, знам дека си глуп, ама пак ќе те прашам. користиш википедија, да или не?
(Црнориз28 Август, 2006 - 19:12 | избриши | одговори)
# Барем не е фалсификувана како татарската.
(Migmar28 Август, 2006 - 19:13 | избриши | одговори)
# Па за 60 години постоене на фиромската историја не е доволно долго историски времето! Ако Темпо, Лазо Колишевски, Тито, Конески можеле да користаат Википедија што поубава историја ке направија! Доцна е дојдена таа Викепедија на белиов свет!
(Trakiec28 Август, 2006 - 19:20 | избриши | одговори)
# Ако,барем ќе ве освести.
(Migmar28 Август, 2006 - 19:23 | избриши | одговори)
# Секако Тракиецу, прочитав и плава коса си имал, секако дека нашиот јазик, за среќа и вашиот, не припаѓа на славјанскиот јазик затоа што јазикот на Карпатските словени не е фонетски(еден звук-еден симбол), туку идеографски(една мисла, идеја, поента, акт и сл. -еден симбол) или рецкарски, со рецки или шкртки. Веројатно си видел арте-факти од оставштината на оние што владеачката историската парадигма ги нарекува Словени, ако не ќе ти пратам. Ниеден јазик, ниту теоретски ниту историски не може да еволуира од идеографитет во фонологитет, теоретски затоа што се тоа квалитативно различни јазико-сотворувања. Кинеското идеографски писмо, абер нема од промена или еволуција во фонетско а старо неколку милениуми. Така и јазикот на оние што денес се нарекуваат словени нема врска со рецкарското писмо на Карпатските цртари. Кирил не создава словенска азбика, тој го кодификува коине наречјето на Солунско-Охридско-Битолско-Леринско-Одринското подрачје кое представува јазичие на старите Македонци, па така сите вие прифаќајќи го словото, ја прифативте Македонската азбука. Па така тракиецу и ти глаголиш на Македонски. И она што денес се нарекува Бугарин, по јазично потекло е Македонец. Историската среќа што први создадовте држава, во историјата како наука нема никаква вредност.
(Теон28 Август, 2006 - 19:31 | избриши | одговори)
# АМИН !!!
(Migmar28 Август, 2006 - 19:36 | избриши | одговори)
# Чекаj малце, Теон! Каде се наога Одрин и Одринско? Не во политички , туку во географски аспект!
(Trakiec28 Август, 2006 - 19:38 | избриши | одговори)
# Тракиец, запамти, историјата ни откри дека она што денес се нарекува "словенство" е било и ќе биде само МАКЕДОНСKA писменост со слово. Слово-Логос-(с)лов(г)ос. Ако имаш акал ќе ја разбереш етимологијата.
(Теон28 Август, 2006 - 19:38 | избриши | одговори)
# Со нив нема разбирачка Теон.
(Migmar28 Август, 2006 - 19:41 | избриши | одговори)
# Секогаш не е баш научно издржано да се игра со етимологиjа на зборовите! Бидеjки понекогаш тоа не е е коректно! Еве пример /немам ништо лошо спрема Србите!!!/: SERVUS- од лат.РОБ. SERVUS-SERVOS/гр./-СРБИН-РОБ! Се согласуваш ? Оваа парадигма ја дадов како паралела на зборот VULGARUS! хехехехе
(Trakiec28 Август, 2006 - 19:46 | избриши | одговори)
# Баш добро ти оди македонскиов јасик.Тоа ми ги потврдува сомневањата дека ти си македонски изрод.
(Migmar28 Август, 2006 - 19:55 | избриши | одговори)
# Оди живеj бре Migmar! Доста се ти сомневаньата!Што те брига jас што сум! Мене ми не смета ти што си!
(Trakiec28 Август, 2006 - 19:59 | избриши | одговори)
# Фала брат Migmar и брат Црнориз за крепењето. Одиме да го славиме телото, плодноста, женственоста. Денес е денот на Артемида(Дијана) од Ефес божица на плодноста, па нека ми извинат Бугарите одам на карневал(карне-месо : -славење), да го славам телото и телесноста. Еднаш кога Александар Македонски помина низ Ефес и свештенството на храмот на Артемида му се пожали дека Храмот го запалил умоболниот Херострат, па им требале средства да ги изградат повторно, Александар им рече: Па каде беше вашата Дијана да ве спаси тогаш? Еееее, таа беше во дворот во Пела заедно со сите богови да присуствува на раѓањето на големиот Крал Александар. Замислете на истиот ден кога Херострат го пали храмот, се раѓа и Алексндар. Ајде брака, баталете Бугарите и одиме да го славиме телото, виното и убавината, како не учеше Лозарскиот Македонски Бог на сладострастието Дионис. Да живее Дијана од Ефес! Да живее Дионис!
(Теон28 Август, 2006 - 20:00 | избриши | одговори)
# Душо продадена!!!
(Migmar28 Август, 2006 - 20:01 | избриши | одговори)
# Jас секогаш мислев дека Ефес и малоазискиот егеjски брег бил дел од Древна Тракиjа! Ама веке знам-дека и Анадола е Македониjа! Дионис -тракискиот бог но виното и лесниот живот бил побротим на бог Бакхус/латинецот/, ама сега знам дека е побратим на ...Приjатно , Теон!Мегу друго во Скопjе моментално не врне дожд?
(Trakiec28 Август, 2006 - 20:09 | избриши | одговори)
# Не врне.Зошто бре татарче?
(Migmar28 Август, 2006 - 20:22 | избриши | одговори)
# хахахах, еден пат велиш сум циганче, друг пат татарче, трет пат македонски изрод...еее нешто шизофреничариш, Мигмар!
(Trakiec28 Август, 2006 - 20:38 | избриши | одговори)
# :)))).Како и да е.Зошто те интересира дали врне во Скопје?
(Migmar28 Август, 2006 - 20:42 | избриши | одговори)
# Абе, приjателе Migmar! Мене ми се сдосади веке да се навредуваме и да тресиме глупости! Вистината е дека jас го почитувам изборот на Македонците да бидаат самостоjна и посебна нациjа, различна и од Бугари и од Срби! Тоа е природно и неодменливо право на секоj човек односно народ! Jас секогаш сум го бранел ово право на наjблискиот наш народ-Македонскиот да биде тоа што и да не се плаши од ништо да го декларира и да се афермира во светов со тоа национално име! Вистината е таква!Вистина е дека во Бугариjа /без Пиринска Македониjа/ па се до бреговите на Црно море живеат илjадници македонци и нивните потомци од сите делови на Македониjа !Вистина е дека поголем дел од овие се декларираат и осекаат како Бугари! тоа не значе дека македонците во РМК мораат да се декларираат така , нели! Еве тоа ми е мисленье сега ...вистинското ! Другото е шала и глуменье! А за времето прашав , зашто каj нас вечерва залади по 42-сепенови температури пред 3-4 денови!
(Trakiec28 Август, 2006 - 20:53 | избриши | одговори)
#

Теон, що за езиков каламбур ? Мониторинговият ескиз на твоето тезотдавене екстремира първочно анблогово пенитриране !
.....................................................................
А цитираният протобългарски израз - "Боила жоапан..." е от каменна стела до Мадарският конник представляващ част от тържествено послание от българите на кан Кубер в Македония до кан сюбиги Тервел в Плиска от 705г. Предполагам немислите че случайно съм го цитирал ? Просто предвиждайки номиналният ви умствен багаж се получи очакваното от мен.
Та така вашите дядовци , Куберовите българи , поздравяват нашите дядо-
вци - Аспаруховите българи.
(стани28 Август, 2006 - 21:14 | избриши | одговори)
#

Значи такааа....нема коментар за Блаже Ристовски , а?
(стани28 Август, 2006 - 21:32 | избриши | одговори)
#

Човек малку ќе излезе од дома, а тоа преку 40 коментари.
Теон, секој народ по малку си ја штелува историјата. Сум за да се расчисти што е точно, а што неточно, но неверувам дека бугарите ќе се сложат. За последнива 62г. имаат толку документи фалсификувано, што не сум сигурен дали и они знаат кои се оригинални. По интернетов имам видено многу “оригинални“ документи кои се напишани на бугарски јазик а на нив никаков печат. И илинденците сепак користеле некаков жиг на официјалните документи. А толку се провидни, тоа чудо едно. Еве земи читај ја книгата “За македонцките работи“ и ќе видиш колку се разликува тој начин на говорење со писмата и документите кои бугарите ги прикажуваат за оригинали. Премногу се навлезени во овие гомна, и да сакаат неможет толку лесно да испливаат.
Тракиец
Ако се сложуваш со тоа дека секој има право да се изјасни на кој народ сака да припаѓа, и дека македонците и бугарите се различни, што тогаш мрсиш муда и тупиш со бугарштината?
(Spartak28 Август, 2006 - 22:57 | избриши | одговори)
# Различни велиш сме!? Па веке малце или повеке сме различин! Со тоа се согласувам потполно со тебе Спартак! Што е било во минатото ни jас, ни ти можеш да знаеш! Ама иако од една фамилиjа /соj/ да се твоjот татко и неговиот брат например, сепак дваjцата се веке различни семеjства! Иако неможе на едениот семеjството да бидат црнци, а на другиот белци! Брака се...крвни! Е вака е и со Бугарите и Македонците! Различни сме , али сме брака! Крв вода не бидува!!!И сега деренье:"Монголи, татари, фашисти, илjузионисти, космонавти..." и т.н. не сакам да слушнам! Спартак , аj ке те молам даj некоj документ на Славните Илинденци , ама овие вистинските Илинденци од 1903 година..."Илинденците" од 1944 година не ме интересираат! Ако ти е можно даj документ со нефалшивикуван илинденски печат! Даj те молам и оргинал на свеченото книжевно дело на Брака Миладиновци да видам што пишува на лице-страна! Што имаш оргинал , даj да го видиме, ако имаш можност! биди поздравен!
(Trakiec28 Август, 2006 - 23:21 | избриши | одговори)
#

Е сега и ти го тупиш. Го вртиш од околу и на крај пак истото, пак един народ. Е затоа македонците не ги баш харесват болгарите. Колку и да им укажуваш на некои работи, они истото го гуглаат:един народ, две држави. Тоа не дели батка. Додека не ја промените таа филозофија, нема пријателство. А зошто ти сметаат татарите. Тие ви се дел од историјата.
Доколку налетам на некоја слика, ќе ти ја дадам.
А “За македонцките работи“ ќе ја најдеш на интернет. Симни ја и прочитај.
(Spartak29 Август, 2006 - 09:25 | избриши | одговори)
#

Един цитат от Иван Михайлов:
...................................................................... "Що се отнася до сърбо-комунистическата власт в Македония, тя пък се опира на друг “авторитет“ — гимназиалния български учител Кръсто П. Мисирков, който бил “доказал“, че ние сме някаква македонска нация. Такава нация, впрочем, историята не познава. И нашият народ не бе чул за нея докато не дойдоха на власт комунистите. Съседните нам албанци, гърци, власи, турци, евреи, сърби също не познават никаква македонска нация.
Кръсто Мисирков, обаче, казвал, че има такава нация. Това разправят комунистите.
Мисирков, наистина, написа някаква книжка под название “За македонските работи“, в която изказва лични негови разни умувания. Но преди нея и подир нея, когато се е опитвал да пише нещо сериозно, тоест да борави с наука и с история, той винаги е признавал истината такава, каквато тя е всъщност.
Комунистите пишат и говорят, тоест лъжат, че в Македония никога нямало българи; никога нямало българско национално съзнание, и сега нямало там българи. Т'е явно прокарват същата антибългарска денационализаторска политика, която бе прокарвана и от крал Александър. Разлика има в тактиката им донякъде, но в целта няма. Българщината еднакво се гони и от сръбските шовинисти, и от комунистите с техните оръдия като Колишевски и компанията му. За разлика от тях, македонското освободително движение стои на свещената позиция за независима Македония, с равноправие на народностите, против всякакви денационализации. И тази позиция ще победи неминуемо.
Чуйте сега мнението на Мисирков за българщината в Македония отпреди векове, тоест още от времето преди сръбския цар Душан да дойде в Македония. Вижте как Мисирков говори за българско национално съзнание, за българска култура в Македония още тогава, тоест още преди повече от осемстотин години, даже отпреди хиляда години.
За да няма никакво съмнение в това що казваме, намери и прочети, което Мисирков е писал в “Македоно-Одрински преглед“ през 1907 година.
Първо на стр. 4 и 5 , където под номер 10, в съдържанието, е посочена статията на Кр. П. Мисирков под название “Бележки по южно-славянската филология и история“.
Съвсем ясно е, че Мисирков пише на български литературен език, и то със стария правопис.
В този брой 37 на списанието Мисирков изрично пише, че през всичките средни векове, та дори до днес ЕТНИЧЕСКАТА И ЕЗИКОВА ГРАНИЦА МЕЖДУ БЪЛГАРИ И СЪРБО-ХЪРВАТИ обхваща Македония като страна населена с българи. Не само това, Мисирков прокарва границата по реките Кулабара, Морава и по вододела на Ибър.
Статията на Мисирков продължава в брой 40 на казаното списание.
Там Мисирков ни говори, че българското население е населявало областите на река Морава, а не само Македония, и то още преди сърбите да дойдат да завладяват Македония в средните векове.
Стара Сърбия Мисирков я поставя в кавички, като с това изразява мнение, че тази област никак не е сръбска.
Не друг, а Мисирков изтъква, че сръбски крале даже са наричани от западно-европейските историци “ Рекс булгарорум“, защото сръбската държава никак не била по население сръбска, а повече българска.
Виж на стр. 7 този пасаж на статията на Мисирков (броя от 3 юний 1907 г. на същото списание)
Сетне Мисирков ни разказва как сърбите са си послужили със старобългарския език; как са заели от българите старата им култура, и то от центъра й в Македония и Света Гора; как писмеността в заетите от Неманичите западни български земи продължавала, според Мисирков, да си минава в своето отечество все като българска, макар и при сръбски режим.
Виждаме, че Мисирков говори за българско национално съзнание в Македония в 13 век и по- рано, — съзнание, подържано и от Охридската Архиепископия.
За да изтъкне здравото българско национално съзнание в Македония още в ония далечни векове, Мисирков казва, че народът в Македония даже сръбските крале ги е смятал български — толкова е бил свикнал със своето българско съзнание, българска традиция. Той (Мисирков) дава примери как в стари хроники, чужди — като Мусакиевата, и някои сръбски хроники — се говори все за българско национално съзнание в Македония още в това отдалечено минало - от броя на същото списание от 24 юний 1907 г. (стр. 10-11)
Мисирков ни увeрява, че българския народен елемент е преобладавал и в Душановото царство - от брой (24 юний 1907г. ) на казаното вече списание
Господа сърбо-комунисти! Мисирков опровергава вашите лъжи, че никога не е имало българи в Македония, нито българско национално съзнание. Потърсете някой сръбски “учен” да подържа лъжите ви. С Мисиркова се компрометирате."
(стани29 Август, 2006 - 09:42 | избриши | одговори)
#

А ето и едно архивно писмо на самия "македонец №1" Кр.Мисирков :
......................................................................
Mногоуважаеми г. Бобчсв,

Отдавна исках да Ви пиша нещо за себе си и за нашите български работи и времето все не ми стигаше да направя това. Сега ползувам се от настаналите празници ("масляницата'') и ще Ви изложа моето отношение към събитията.
Преди всичко като македонец аз не мога да не се радвам на настъпилите събития, които еднички са в състояние да унищожат Букурещкия договор и сръбското и гръцко иго в Македония. Със сараевското злодеяние даде се възможност да се унищожат последиците от по-предишното сръбско злодеяние - измяната на българо-сръбския договор от 1912 г. Сърбия сама си подписа заслуженото наказание и жално е само, че заради нейните злодеяния трябва да се пролива руска кръв и да се харчат руски милиарди рубли.
В едно писмо до А. И. Гучков в деиствующата армия, аз така му обясних поведението на България в сегашната война: България има двоен дълг -пред своята освободителка Русия и пред още неосвободената- Македония. Русия даде 200 000 човешки жертви за освобождението на България и постигна целта си; България даде също 200 000 човешки жертви за освобождението на Македония, но не постигна целта си. Затова тя има двояк дълг: пред Русия и пред Македония, пред 200 000 руски и пред 200 000 български герои: тя е длъжна да изпълни своя дълг и пред едните, и пред другите, защото и пролятата българска кръв за Македония също е кръв, а не вода: ний. македонците, не позволяваме на България да изпълни своя дълг пред Русия, преди тя да е извършила своя дълг пред Македония. за отношенията на македонците към България и Сърбия аз му писах:

Сърбия владее земята и телата на македонците; душите им пък са в България и с България.

Неутралитета на България, докато тя не окупира Македония. с едничкия способ да се изправят грешките, направени през 1912 и 1913 г.. Изобщо аз бях приятно поразен от правилното схващани на българските национални интереси в България през тая велика евр. война. България се представи пред целия свят като напълно зряла и независима европейска държава, която схваща и умее да защищава своите национални интереси. Първите две (балканските) войни дадоха бляскави дипломатически уроци на България, които сега могат прекрасни да бъдат използувани. По въпроса за отношението на България към славянството аз съм на мнение, че за да бъдат добри славяни, ний трябва да си бъдем добри българи; ний ще помогнем на славянството, ако помогнем на българския народ; нашата услуга на славянството ще бъде действителна само тогава, ако тя едновременно бъде услуга на България. Създайте една Велика и силна България и ще бъдете полезни на славянството

Който е против Велика България, той е против славянството.

Българския еманципиран от чужди авторитети разум само в туй може да види задачата на българския народ в общославянското дело.

Желая успех в реализирането на общобългарския национален идеал.

С почит,

Ваш

К. Мисирkов"
......................................................................

11БКМ. БИЛ: фонд № 255. Стефан С. Бобчев. оп. № 2. а.е.П Д 10802/52
Държавен архив , София.
(стани29 Август, 2006 - 09:50 | избриши | одговори)
# стани Не се прави мутав. Доколку ти му напишеш писмо на Џорџ Буш и се разбира биде на англиски, дали значи дека ти си англичанец. Земи извадок од книгата “За македонцките работи“ (оригинал) и успореди. Еве јас ќе го сторам тоа: Предгоор Секоi чоек како член на некоiа обшчина или некоiе другарство, имат извесен долг и извесни праа кон и од ниф. Народот не iет нишчо друго, осим едно големо другарство, основано на крвно сродство, на обшч произлез, на обчши интереси. Паметуан'то на тоа родство, тоiа произлез и тиiе интереси, заставуат секоi член од некоi народ, да се одречит од некоiи своiи праа и интереси, за да посветит част од своите сили на обшчата арнотиiа. Тоа iет долгот кон народните интереси, за што членот од народноста добиiат зашчита на своiте лични интереси тамо, каде не сет доста само негоiте сили. Долгот кон народот iет тесно врѕан со долгот кон таткоината, зашто пон'атiето народ iет тесно врѕано со пон'атiето таткоина.
(Spartak29 Август, 2006 - 14:20 | избриши | одговори)
#

Спартак ,
Мислишли че я нямам тая прослувута книга? Челсъм му почти всички писания на тоя .....човечец Мисирков. За такъв тип човек народа казва "фурнаджийска лопата". За мен той е като слънчоглед - там де е слънцето /разбирай по-силният в момента/ на там се обръща. Предполагам му знаеш биографията. Взема сръбски пари да учи /150 динара в злато/педагогика в Санкт Петербург , изхарчва и изигрва повечето и стига само до Одеса. Там записва богосливие ,защото несе плаща такса, и се записва в клубът на българските студенти с една едничка цел - там дават пари от Екзархийското настоятелство.Веднага си обръща "подплатата" и е най-върлият националист.Прибирасе по нашите земи и отново търси сръбска подкрепа с мотива "...имам вече можност да противопоставясе срещу езархистите". Непосредственно преди Балканската война пази мълчание.По време на първата фаза отново е върл българин. След 1913 обае за около година пак е със сърбите.Цитирах ти какво е писал непосредственно преди включването на България в Първата световна война.За такъв човек дори да се приказва неси струва!
А иначе аз имам писмо от Дж.Буш , е не е лично послание , а само поздравителен адрес към моята катедра във връзка със стогодишнината от установяване на дипломатически отношения между България и САЩ.
(стани29 Август, 2006 - 15:03 | избриши | одговори)
# Hello, just to reply to стани about his theory of languages. Je suis Francais pourquoi je connais cet langue? Ou je ne suis pas macedoine car j`ecrit a francais cette poste? Или става че с`м Б`лгарин ак говорим Б`лгарски? Можда сам и Србин, јебо` те. Mozda sam i Hrvat ak` idem kupit kruh? Pravi purger, nе?hahahaha... Bolan, ja sam iz Bosne! Vozdra svima! Јазикот е богатство за себе, што повеќе странски јазици знаеш подобро за тебе. Не е тоа знак за националноста. Ти се обратив на неколку јазика, па сепак сум македонец.Поздрав.
(струмикс29 Август, 2006 - 15:05 | избриши | одговори)
#

Съжалявам , но явно нещо несте ме разбрали.А и аз по-горе неизказвам някакви лични коментари , без последното, а само цитирам . В първото това е едно интервю на Иван Михайлов пред хърватски вестник , а второто е едно писмо на Кр.Мисирков взето от архив.
Най-малко аз съм човекът който ще твърди че ползването на който и дае език от даден човек , го прави част от съответната нация. Други създаваха народи и цели нации само по верска или езиково-диалектна разлика. Тях вие по-добре си ги знаете.
(стани29 Август, 2006 - 15:12 | избриши | одговори)
# Абе никогаш нема ниту да не покорите,ниту да не уништите,ниту да не поколебате,ниту.....
(Migmar29 Август, 2006 - 15:13 | избриши | одговори)
# Абре говеда,500 години турците не успеале да не избришат,после нив не успеале ни Србите,па сте дошле вие,и не сте успеале.Непокорливи сме.ВРЕМЕ Е ЕДНАШ ЗАСЕКОГАШ ДА ГО РАЗБЕРЕТЕ И ДА ГО ПРИФАТИТЕ ТОА !!!
(Migmar29 Август, 2006 - 15:17 | избриши | одговори)
#

Абре мигмарчо ,кой иска да го прави това - ".... покорите,ниту да не уништите,ниту да не поколебате,ниту....." А ми намери нещо мое писание в което аз съм изказал териториални претенции към коя да е държава. Или да съм поискал физическо унищожаване на когото и да е.
Чета и виждам че и някойи българи , или представяйкисе за такива, също както теб мигмарченце миличко , пишат простотии ,псувни ,заплахи и обиди.А помисли дали се сещаш да съм правил забележки на такива в моите блогове ? И съм трил разбирасе , защото особенно много мразя цинизмите.
(стани29 Август, 2006 - 15:20 | избриши | одговори)
#

Стани
Ова е прв пат да дадеш конкретен и вистинит одговор. Ова ја поткрепува тезата дека за К. Мисирков неможе да се тврди дека е бугар ако на својата збирка напишал “Бугарски народни песни“ или сл. Кој дава пари, он така се однесува. Сончоглед.
(Spartak29 Август, 2006 - 15:27 | избриши | одговори)
# Ete sto pisuva vo predgovorot na knigata "Za Makedonckite Raboti" Krste Petkov Misirkov, jasno i glasno: ...Сега се питат: дали од нашето отцепуаiн'е од балканцките народи, ке се восползуват нашите неприiатели и коiи сет тиiе? Сега во Бугариiа iет мода да зборуат, да сет наi големи неприiатели на балканцките словени: русите и ав.строунгарците, коiи сакаат на оточва на македонцкото прашаiн'е да се зафатит и продолжит iедна борба меѓу србите и бугарите, коiа ке ослабит силите и на iедните и на друзите до таква степен, шчо ке требит да се набркаат во балканцките работи Русиiа и Австро-Унгариiа и првата ке завоiуват Бугариiа и Стамбул, а втората Србиiа и Солун. Јас ке си позвол'ам да не се согласам со такво глабоко политично „далековидеiн'е". Можит, бугарите и сет праи, кога мисл'ат, оти Русиiа без Бугариiа не можит да сашчествуат, ни политично, ни економцки, но тоа iет бугарцка политика, а iас не сум намерен да политиканствуам бугарцки. Јас сум македонец и интересите на моiата таткоина ми се предстауат така: не Русиiа и Австро-Унгариiа сет неприiателите на Македониiа, а Бугариiа, Грциiа и Србиiа. Само енергична борба со тиiа три држаи ке избаит од погубуаiн'е нашата таткоина. Борбата со трите балканцки држаи не протиоречит на нашите интереси, коiи се достигаат и со револ'уциiа и со евол'уциiа, или постепено развиiаiн'е на нашиiот народ во моралнорелигиозен праец...
(SHINGEN29 Август, 2006 - 15:28 | избриши | одговори)
#

Спартак , аз си пазя в "архив" дето пак ми казваш че съм дал правилен коментар. Сега - пак . Ако още веднъж го направиш , тогаш ще мие баш за пръв път
/дано разбереш вица в това/
(стани29 Август, 2006 - 15:34 | избриши | одговори)
#

".....Борбата со трите балканцки држаи не протиоречит на нашите интереси, коiи се достигаат и ...." Абе друже , нали щот така хубаво все се бием помежду нас си сме си на тоя балкански хал ! Смеят ни се европейците и все немогат да ни разберат.То май ний себеси не разбираме.....Ама нали я знаеш тая приказка - "Дето човек сам си го направи и дяволът неможе му го стори". Съгласенли си ?
(стани29 Август, 2006 - 15:38 | избриши | одговори)
#

стани
Ти си повторно во право. Се согласувам во ЦЕЛОСТ со твојата констатација.
(Spartak29 Август, 2006 - 18:38 | избриши | измени | одговори)
# Стани дека си, денеска слабо си активен? Да не ти каснат со платата?
(Теон29 Август, 2006 - 21:19 | избриши | одговори)
#

В отпуска съм друже , на Созопол. Плацикам се в морето и отмарам с некоя друга бира и си мезя със сафрид . Наздраве , дребнаво човече "теон" !
(стани29 Август, 2006 - 21:50 | избриши | одговори)
#

Смили се ти, о Господи,
виделото поврати ми
на моите две мили очи!
Дай ми здравйе, изцели ме,
за да гледам како напре,
да допишам приказните,
приказните и песните
и многуте друзи збурки,
що сум збирал от годинье,
како шчо берат пчелите
мед и восок по горите
и го носат в кошарите;
сите да ‘и напечатам,
вечен спомен да оставам
на мой мили народ бугарски
- да ‘и пеи и ми вели:
“Бог да прости деда Марка
шчо ‘и пишал тия нешча
на нашите предедои
и за сега да се знаи!”
......................................................................
Кажете кой е авторът и кога е писано ?
(стани29 Август, 2006 - 22:55 | избриши | одговори)
#

стани
што е тоа сафрид?
А како си плискаш во созопол кога има бранови и е ладно?
(Spartak30 Август, 2006 - 09:26 | избриши | одговори)
#

Несе тревожи за мен Спартак.Такъв мие късмета.Но водата е топла- 26 градуса , то и на въздуха е долу-горе толкова - 28 градуса. Така че непропускам ден без да поплувам поне 30 минути. Трябва де се изразходва бирата.....А сафрид е морска риба по големина по-едра от хамсията и по-дребна от лефера . Става страхотна като се изпърже! НАЗДРАВЕ! Правят се и чирози - с морска сол и оцет . На зима да ми напомня за морето.
(стани30 Август, 2006 - 11:03 | избриши | одговори)
# Ако воздухот е 28 а водата 26 градуса, значи многу бири си испил и си ја стоплил водата. Мој совет: ако јадеш риба, пиј вино. Јадеш кебапи, пиј бира.
(Spartak30 Август, 2006 - 11:52 | избриши | одговори)
#

От бога си е речено - "Б И Р А" същите букви ги размести и става..... - "Р И Б А" ! Е , ако е някоя по специална рибка - сом , шаран , амур , лефер ,паламуд и пъстърва може идобре изстудено бяло винце ,"Траминер" например. Разбираги тия работи байти "стани" . Ха сега наздраве и до скоро!
(стани30 Август, 2006 - 12:10 | избриши | одговори)
#

Абе стани , вие още малко и ще се разцелувате със спартак!? Какво си му заобяснявал как се прави пофта? На тия фироми и особенно на тоя дребен мошенник спартак им дай само сръбски чебапчета да ручат и гола вода от Вардар да пият! Те от благи приказки неразбират ! Не ги ли виждаш какви долни простотии и обиди за нас ръсят тук? Ама нали преподаваш на бъдещи дипломати ,сега тук и ти на дипломат се правиш! То затуй България сега от сабствената си кръв в македония яде лайна ! Заради вас "дипломатите"! Нашата войска след 1878 нито една война незагуби на бойното поле , загубихте ги вие , дипломатите на "зелните маси" . С какво са били отрупани тия маси , а ? С мезета и питиета ли ? Извинявай , но мен лично ме боли сърцето като чета помията , ко - ято се сипе тук върху народани . И то от кого ? От някакви комунист - ически творения . Неможели просто да се спори за историята , без да се пишат всичките им други глупости?
Я го питай тоя спартак дядому в каква черква се е молил ?
(теодор30 Август, 2006 - 12:51 | избриши | одговори)
# Оооо, Теодоре, hard core националист а? Епа, златен никаде не стасуваш така, единствено можеш животот така да си го заебеш. Ама не си ти крив, криви се оние кои ти перат мозоченцето маааало, кое го имаш(!?). Срамота! Ти мене фиром, јас тебе бившотатарски новоосознаен словен.
(струмикс30 Август, 2006 - 15:15 | избриши | одговори)
# Пак некои нови татари или истите под друго име.Не можат да разберат дека ни теоретски шанси нема да не прават бугари.Како лисицата по овенот.Одите бе татари на сајтот на циа и ке ви се отворат очите.Ке видите кои сте.
(Krapp30 Август, 2006 - 17:17 | избриши | одговори)
# Колку си ти Стани цвеќе за мирисање.Па ти си бил злато,да те грабне човек и да бега...
(Migmar30 Август, 2006 - 17:26 | избриши | одговори)
# Migmar, Migmar! Албанците ке ве грабнат, ама не тие ке бегаат , а вие, другар! Денот на Страшниот шиптарски суд главоломно приближува...со ваша македонска активна подршка!
(Trakiec30 Август, 2006 - 19:02 | избриши | одговори)
# Во право си. За тоа се сложувам со тебе.
(Migmar30 Август, 2006 - 19:02 | избриши | одговори)
#

Дека ке бегат браката македонци,Сьрбия,Косово,Албания или Гьрция? Пак ще хванат пьтя за Бьлгария.
(Филибето30 Август, 2006 - 19:35 | избриши | одговори)
# Никогаш !!!
(Migmar30 Август, 2006 - 19:44 | избриши | одговори)
# Брей,чак никогаш.Вие в това имате опит-да бегате.Вчера гледах по ВТК документален филм за грьцката армия.Интервюираните грьцки войници,като се започне от редника до генерала,споделиха че наи-големия враг на Гьрция е Скопие(дори не споменаха името на дьржавата).Един от тях дори каза че тази дьржава сьществува само защото Гьрция засега неиска да използва военна сила,но ако се наложи и това щяло да стане.От този филм останах с впечатление че техните воиници се готвят и подготвят за нещо което неискам и да си помислям.
(Филибето30 Август, 2006 - 20:49 | избриши | одговори)
# филибето знам дека вие сонувате да ја снема македонија ама ке ви остане само сон.Сте пробале неколку пати да ја окупирате ама сте се изгореле.Не учите од историјата.Само на будали им треба два пати.Паметните не пробуваат ни еднаш.
(Krapp30 Август, 2006 - 21:19 | избриши | одговори)
#

Още малко тема за размисьл http://www.promacedonia.org/hk/hk5.jpg
(Филибето30 Август, 2006 - 21:34 | избриши | одговори)